MST İş Makinaları, Gaziantep’te 500.000 metrekarelik açık alanda, toplam 42.000 metrekare kapalı alanlı, modern teknoloji ile donatılmış tesislerde MST markası ile kazıcı yükleyici, teleskopik yükleyici ve ekskavatör üretimi yapmaktadır.
MST markalı kazıcı yükleyicilerin üretimine 2003 yılında başlayan MST İş Makinaları, 2008 yılında ise teleskopik yükleyici üretimine geçmiştir. Bugün MST, teleskopik yükleyicisi üretiminde Türkiye’nin ilk ve tek yerli üreticisi konumundadır. MST, 2017 yılında da 22 ve 30 ton sınıfında ekskavatör üretimine başlamıştır. 2022 yılından itibaren, köklerini yüzyıllık ticaret geçmişi olan Konukoğlu ailesinin güçlü geleneklerinden alan ASKO Holding çatısı altında üretim gerçekleştiren MST, kendi markası ile 35’ten fazla ülkede çalışmaktadır.
MST, Türkiye genelinde yaygın Bölge Satış Ofisleri ve güçlü Servis Ağı ile hizmet en üst düzey bakım ve tamir hizmetlerine ilaveten yüksek yedek parça bulunabilirlik oranı ve tam teçhizatlı mobil servis araçları ile müşterilerine sorunsuz ve kaliteli bir hizmet ulaştırmaktadır. MST, Ar-Ge çalışmaları ile ürün gamını sürekli arttırmakta ve yeni teknoloji çalışmalarında bulunmaktadır. MST, Ar-Ge çalışmalarını Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenmiş Ar-Ge merkezinde alanlarında tecrübeli ve yetkin mühendis ve teknisyen kadrosu ile yapmaktadır.
MOTOR | |
Marka | CUMMINS |
Model | QSF3.8 |
Tip | Su soğutmalı, 4 zamanlı, 4 silindirli, direkt enjeksiyonlu, Turbo şarjlı, intercoolerlı, elektronik dizel motor |
Güç | 120 HP (90 kW) @ 2200 rpm |
Maksimum Tork | 500 Nm @ 1500 rpm |
Hacim | 3.8 L |
Emisyon Sınıfı | EU Stage V |
ALT ŞASİ | |
Pabuç | 600 mm |
Pabuç Sayısı | 2x46 adet |
Yürüyüş Makara Sayısı | 2x7 adet |
Taşıyıcı Makara Sayısı | 2x2 adet |
Palet Gerdirme | Hidrolik tip ve yay yastıklamalı |
HİDROLİK SİSTEM | |
Ana Pompa | 2 adet değişken deplasmanlı, eğik plakalı, eksenel pistonlu pompa |
Maksimum Debi | 2x126.4 L/dk |
Pilot Pompa | Dişli tip 20 L/dk |
Maksimum Çalışma Basıncı | 340 Bar |
YÜRÜYÜŞ VE FRENLER | |
Yürüyüş | Tamamen hidrostatik |
Yürüyüş Motoru | 2 hız kademeli, değişken deplasmanlı eksenel pistonlu motor |
Redüksiyon | 2 kademeli planet dişli sistemi |
Yürüyüş Hızı | 3.2 / 5.3 km/saat |
Tırmanabilirlik | 35° (%70) |
Park Freni | Hidrolik, Disk Tipi |
Zemin Basıncı | 36.8 kPa |
KULE DÖNÜŞ SİSTEMİ | |
Dönüş Motoru | Eğik plakalı eksenel pistonlu motor |
Redüksiyon | 2 kademeli planet tip |
Dönüş Freni | Disk tipi, otomatik uyarılı |
Dönüş Hızı | 11 rpm |
DOLUM KAPASİTELERİ | |
Yakıt Tankı | 245 L |
Hidrolik Tank | 150 L |
AĞIRLIK | |
Çalışma Ağırlığı | |
Standart Makina Çalışma Ağırlığı | 15.200 kg |
Dozer Bıçaklı | 16.100 kg |
* 4600 mm bom, 2500 mm arm, 0,6m³ kova ile Çalışma ağırlığına ISO 6016 standardına uygun olarak tam dolu yakıt deposu, hidrolik sistem ve servis sıvıları ile 75 kg operatör ve standart donanım makine ağırlığı dahildir. İsteğe bağlı ekipman ağırlıkları dahil değildir. |
MST M220 LC hidrolik ekskavatörde DEUTZ L04 2V motor kullanılmaktadır. Bu güçlü ve verimli motor Avrupa EU Stage III-A ve ABD EPA Tier 3 egzost emisyon düzenlemelerine uygundur. DEUTZ L04 2V motor, verimli ve ekonomik bir şekilde çalışan güvenilir ve dünya çapında kabul görmüş komponentlerden oluşur. Bu kendini zor koşullarda kanıtlamış 4 silindirli ve 4 zamanlı güçlü ve güvenilir motor, direkt yakıt enjeksiyonu ve su soğutmalı özellikleriyle, düşük yakıt tüketimine sahiptir.
MST M220 LC hidrolik ekskavatörlerin hidrolik sistemindeki tüm komponentler dünya çapında kabul görmüş, güvenilir ve yedek parça bulunabilirliği yüksek elemanlardan oluşmaktadır. Sistemin kalbinde 2 adet değişken deplasmanlı eksenel pistonlu KAWASAKI pompa bulunmaktadır. Yüke duyarlı bu sistem istenildiği anda gerektiği kadar hidrolik güç üreterek; hem yakıt tüketimini düşürür hem de motora aşırı yük binmesini önleyerek motorun bayılmasının önüne geçer. MST M220 LC’de kullanılan ana kontrol valfi, operatörün levye ve joystickleri kontrolüne bağlı olarak aradaki eşleşmeyi otomatik olarak kontrol ederek kesintisiz bir operasyon imkanı sunar.
Geniş kapasiteli güçlü hava filtresi, motorun kirlenme riskini azaltarak, temizlik ve kartuş değiştirme aralıklarını uzatarak havada uçan parçacıkların %99.5’den fazlasını temizler.
SİGORTA PANELİ
Makinanın elektrik tesisatı suya ve toza dayanıklı özel olarak tasarlanmış bir bölme içerisine alınmıştır.
RADYATÖR ODASI
MST M220 LC’de Verimliliğin artırılması, tıkanıklıkların önlenmesi ve temizlemede kolaylık sağlanması için, radyatör, direkt intercooler ve hidrolik yağı soğutucu birlikte gruplandırılmıştır ve bu oda motor bölgesinden tamamıyla izole edilerek maksimum verimlilikte soğutma elde edilmesi sağlanmıştır.
HİDROLİK ODASI
MST M220 LC’de hidrolik sistem komponentleri ve filtreler kolay ulaşılabilecek ayrı bir bölmede toplanmıştır. MST M220 LC’de su ayırıcı filtre standart olarak sunulmaktadır. Bu filtre motora su girmesini ve yabancı maddelerin yakıtı kirletmesini önlemek için ilave edilmiştir. Periyodik bakımı daha hızlı ve kolay yapabilmek için yakıt filtresi/motor yağ filtresi ve su ayırıcı filtre makinede birbirinin yanında konumlandırılmıştır. Radyatörün ön bölümünde bulunan toz tutucu ızgara, büyük partiküllerin radyatör finlerini kapatmasını engellemektedir. Bu ızgara, kolay çıkarılabilir ve hava ile temizlenebilir şekilde konumlandırılmıştır.
SUN-ROOF
MST M300 LC’de hem çalışma sırasında kabin havalandırmasını sağlayan hem de kabin içine giren ışığı arttıtran son-roof standart olarak sunulmaktadır.
MOTOR
MST M300 LC’yi rakiplerinden ayıran en belirgin özelliklerinden birisi sade ve akıllı yerleşim tasarımıdır. Bu tasarım sayesinde motor bölgesi bakım ve servis kolaylığı sağlayacak şekilde geniş ve kolay ulaşılabilir hale getirilmiştir.
HAVA FİLTRESİ
Geniş kapasiteli güçlü hava filtresi, motorun kirlenme riskini azaltarak, temizlik ve kartuş değiştirme aralıklarını uzatarak havada uçan parçacıkların %99.5’den fazlasını temizler.
SİGORTA PANELİ
Makinanın elektrik tesisatı suya ve toza dayanıklı özel olarak tasarlanmış bir bölme içerisine alınmıştır.
RADYATÖR ODASI
MST M300 LC’de verimliliğin artırılması, tıkanıklıkların önlenmesi ve temizlemede kolaylık sağlanması için, radyatör, direkt intercooler ve hidrolik yağı soğutucu birlikte gruplandırılmıştır ve bu oda motor bölgesinden tamamıyla izole edilerek maksimum verimlilikte soğutma elde edilmesi sağlanmıştır. Kolay ulaşılabilir ve zemin seviyesinden müdahale edilebilir tasarımı ile radyatörlerde bakım süreleri kısaltılmış ve servis edilebilirliği arttırılmıştır. Radyatörün ön bölümünde bulunan toz tutucu ızgara büyük partiküllerin radyatör finlerini kapatmasını engellerken, ayrıca kolayca çıkarılabilir ve hava ile temizlenebilir.
HİDROLİK ODASI
MST M300 LC’de Hidrolik sistem komponentleri ve filtreler kolay ulaşılabilecek ayrı bir bölmede toplanmıştır. MST M300 LC’de su ayırıcı filtre standart olarak sunulmaktadır.
SUN-ROOF
MST M300 LC’de hem çalışma sırasında kabin havalandırmasını sağlayan hem de kabin içine giren ışığı arttıtran son-roof standart olarak sunulmaktadır.
İSTANBUL - ASKO Holding çatısı altında faaliyet gösteren MST İş Makinaları, yeni nesil teknolojilerle üretilen 642S ve 644S kazıcı yükleyicilerini tanıttı. Stage V motoru sayesinde havaya bıraktığı zararlı gaz ve partikülleri en az seviyeye çeken MST’nin S serisi kazıcı yükleyicileri, operatör konforunu önemseyen yeniliklerle satışa sunuldu. Güçlü, teknolojik ve kaliteli makinalar üreten MST, çalışma şartlarını iyileştirecek, operatör konfor ve ergonomisini ön planda tutan çalışmalarını devam ettiriyor.
MST, 642S ve 644S, doğa dostu STAGE V motoru ve düşük devirlerde yüksek tork üretme kabiliyeti ile operatörlerin en zorlu iş koşullarında bile tek bir parmakla yüksek performans elde etmelerine imkan tanırken, çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine de katkı sağlıyor.
İLERİ TEKNOLOJİYLE ÜRETİM...
3 boyutlu işleme kapasiteli rosot kaynağı ile hatasız kaynak tekniği.
Üstünlüğü tartışılmaz üç boyutlu Robot Kaynak tekniği ile işlenen ağır hizmet tipi yekpare [l] şase
Şase dahil bütün parçaların boyanabildiği, futbol sahasından daha uzun, dış etken- lerden korunmuş, tam kapalı boya kabini.
Susturucu hacmi 14,5 litre. Güçlendirilmiş eksible egzost, susturucudan bağımsız şase üzerine monteli venturi sistem çıkış borusu. Motor sıcaklığının yeni venturi sistem ile dışarı atılması sonucu,60 dereceye varan sıcaklıklarda dahi sorunsuz çalışma.
Alman kalite normlarında su ve tozdan etkilenmeyen otomotil tipi jaklı sistem kablo serimi.
GÜÇ VE PERFORMANS...
Yeni seri M542 Plus ve M544 Plusın performansı verimlilik odaklıdır. Motorda kullunılan yüksek kaliteli komponentler sayesinde motor uzun ömürlüdür.
OPERATÖR KONFORU...
Uluslararası standartlarda ROPS ve FOPS testlerinden geçmiş kabin en üst düzeyde güvenliği sağlar. Ergonomikkumanda kolları ve en ince detayına kadar düşünülmüş kontrol paneli operatörün emrine sunulmuştur.
MOTOR
Kazıcı yükleyici uygulamaları için özel olarak dizayn edilmiş,100 HP gücündeki PERKINS dizel motor 4,4 lt silindir hacmine sahiptir. Motorun daha güçlü ve verimli çalışması için bulunan turbo ve aftercooler özellikleri ile düşük devirlerde dahi yüksek tork elde edilerek düşük yakıt tüketimi değerlerine ulaşılabilmektedir.
ŞANZIMAN
MST 6 PLUS Serisini güçlü kılan temel özelliklerinde bir diğeri de sahip olduğu ağır hizmet tipi Autoshift özellikli 4 ileri 4 geri vites olanağı sunan AutoPowershift şanzımandır. Şanzıman ile motorun mükemmel uyumu ile yakıt tüketimi en alt seviyelere indirilmiştir.
Vites geçişlerini otomatik ve son derece sarsıntısız biçimde gerçekleştiren bu şanzıman ayrıca iş sırasında 4 tekerden çekiş özelliğine sahiptir. Bu özellik makina 3. ve 4. Viteslerde otomatik olarak devreden çıkarak yakıt ekonomisine ciddi katkı sağlar.
AKSLAR
MST 6 PLUS Serisinin ağır hizmet tipi ön ve arka aksları yüksek taşıma kapasitelerine sahiptir ve en ağır şartlar altında bile yüksek performans ve dayanıklılık gösterir.
MST 6 PLUS Serisi kendi klasmanında en yüksek koparma gücüne sahip makinadır ve ağır hizmet tipine uygun özel olarak tasarlanmış, ileri teknoloji ile üretilen, güçlü şasisi en zorlu koşullarda bile makinaya dayanıklı bir yapı oluşturur.
HİDROLİK SİSTEM
Yüksek debi kapasitesine sahip güçlü ve verimli hidrolik sistem ile en zor koşullarda bile maksimum performans elde edilmektedir.
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
9 M |
MOTOR & GÜÇ |
100 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
3500 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
1500 kg |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
500 kg |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
9.18 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
6.55 m |
TRANSMİSYON |
Hidrostatik (2F-2R) |
HİDROLİK SİSTEM |
Yüke Duyarlı Pistonlu Tip Pompa |
KUMANDA |
5 in 1 tip tekli Joystik @ FNR |
YOL HIZI |
35 Km-Saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde, LSD tip patinaj önleyici |
LASTİKLER |
405 / 70-24 |
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
9 M |
MOTOR & GÜÇ |
100 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
4000 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
3500 kg |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
1400 kg |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
8.80 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
5.00 m |
TRANSMİSYON |
Hidrostatik (2F-2R) |
HİDROLİK SİSTEM |
Yüke Duyarlı Pistonlu Tip Pompa |
KUMANDA |
7 in 1 tip Full tekli Joystik @ FNR |
YOL HIZI |
35 Km-Saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde, LSD tip patinaj önleyici |
LASTİKLER |
405 / 70-24 |
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
13 M |
MOTOR & GÜÇ |
100 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
3500 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
3500 kg* |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
1250 kg* |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
12.55 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
8.65 m |
ŞASİ YATIRMA - DENGELEME |
±10° / Sağa & Sola |
SABİTLEME AYAKLARI |
Önde 2 adet |
TRANSMİSYON |
Hidrostatik (2F-2R) |
HİDROLİK SİSTEM |
Yüke Duyarlı Pistonlu Tip Pompa |
KUMANDA |
5 in 1 tip tekli Joystik @ FNR |
YOL HIZI |
35 Km-Saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde, LSD tip patinaj önleyici |
LASTİKLER |
405/70-24 |
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
7 M |
MOTOR & GÜÇ |
125 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
4200 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
3000 kg |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
1600 kg |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
7.37 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
4.07 m |
TRANSMİSYON |
Powershift (4F-3R) |
HİDROLİK SİSTEM |
Tandem Tip Pompa @ 170 lt-dk |
KUMANDA |
7 in 1 tip Full tekli Joystik @ FNR & |
YOL HIZI |
33 Km-Saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde, LSD tip patinaj önleyici aks |
LASTİKLER |
460 / 70-24 |
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
8 M |
MOTOR & GÜÇ |
125 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
4200 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
2500 kg |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
1600 kg |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
7.67 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
4.07 m |
TRANSMİSYON |
Powershift (4F-3R) |
HİDROLİK SİSTEM |
Tandem Tip Pompa @ 170 lt-dk |
KUMANDA |
7 in 1 tip Full tekli Joystik @ FNR & |
YOL HIZI |
33 Km-Saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde, LSD tip patinaj önleyici aks |
LASTİKLER |
460 / 70-24 |
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
9 M |
MOTOR & GÜÇ |
125 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
4200 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
2500 kg |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
1250 kg |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
9.20 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
5.40 m |
TRANSMİSYON |
Powershift (4F-3R) |
HİDROLİK SİSTEM |
Tandem Tip Pompa @ 170 lt-dk |
KUMANDA |
7 in 1 tip Full tekli Joystik @ FNR & |
YOL HIZI |
33 Km-Saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde, LSD tip patinaj önleyici aks |
LASTİKLER |
460 / 70-24 |
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
18 M |
MOTOR & GÜÇ |
100 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
4200 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
2500 kg |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
850 kg |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
17.60 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
13.15 m |
ŞASİ YATIRMA - DENGELEME |
±10° / Sağa & Sola |
SABİTLEME AYAKLARI |
Önde 2 adet |
TRANSMİSYON |
Powershift (4F-3R) |
HİDROLİK SİSTEM |
Yüke Duyarlı Pistonlu Tip Pompa |
KUMANDA |
7 in 1 tip Full tekli Joystik @ FNR |
YOL HIZI |
29 km-saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde ve arkada, LSD tip patinaj |
LASTİKLER |
440/80-24 |
TEKNİK ÖZELLİKLER |
|
MODEL AİLESİ |
18 M |
MOTOR & GÜÇ |
100 HP @ Perkins Common-rail & |
KAPASİTE |
4200 kg |
MAKSİMUM YÜKSEKLİKTE KAPASİTE |
2500 kg |
YATAY İLERİ UZANMADA KAPASİTE |
850 kg |
MAKSİMUM KALDIRMA YÜKSEKLİĞİ |
17.60 m |
MAKSİMUM YATAY İLERİ UZANMA |
13.15 m |
ŞASİ YATIRMA - DENGELEME |
±10° / Sağa & Sola |
SABİTLEME AYAKLARI |
Önde 2 adet |
TRANSMİSYON |
Powershift (6F-3R) @ Joystik altı |
HİDROLİK SİSTEM |
Yüke Duyarlı Pistonlu Tip Pompa |
KUMANDA |
7 in 1 tip Full tekli Joystik @ FNR |
YOL HIZI |
35 km-saat |
YÜRÜYÜŞ MODLARI |
2 Teker / 4 Teker / Yengeç |
AKSLAR ve FREN SİSTEMİ |
* Önde ve arkada, LSD tip patinaj |
LASTİKLER |
440/80-24 |